Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Guldägget får titankategori

Publicerad: 13 November 2008, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Sveriges Reklamförbunds tävling Guldägget får en ny kategori, där alla bidrag som inte passar in någon annanstans får göra upp.


Titanägget, som det kallas, kommer dock endast att delas ut när något av bidragen uppfyller de tuffa kriterierna , vilket inkluderar "att förflytta den svenskakommunikationsbranschens gränser".

- Guldägget belönar kreativ kommunikation och stora idéer. I Titankategorin vill vi belöna de mest fantastiska idéer som bryter ny mark. Det handlar om idéer som är exceptionella eller så nya att de inte har en naturlig plats i någon av de traditionella kategorierna, säger Digge Zetterberg, projektledare för Guldägget på Sveriges Reklamförbund, i ett pressmeddelande.

Byråerna kan själva skicka in bidragen direkt till juryn, som består av samma personer som för den integrerade.

- Men alla kategorijurys kommer också att kunna föreslå bidrag till Titankategorin, fortsätter Digge Zetterberg.

Reklamförbundet tittar också på att införa kategorierna Action marketing och event, men de kan först bli aktuella år 2010. Tidigare står det klart att Reklamförbundet byter namn på internetkategorin till interaktiv. Dessutom delas bidragen in i sajter, interaktiv annonsering och övrig digital media.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.