Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Guld till Farfar i LIA

Publicerad: 11 November 2008, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Farfar tog hem två guld och tre silver i den digitala kategorin vid London International Awards. Även Ogilvy kammade hem ett silver.


Farfar fick ett guld i underkategorin Best use of animation/motion graphics för Nokia N-gage och ett silver för samma kampanj i underkategorin Online Games. Det andra guldet gick till projektet Emotional Cities i underkategorin Insitutional, och Farfar fick ävet ett silver för samma kampanj i Innovation Online. Byrån vann även ett silver i Corporate Image för Björn Borg och Bjornborg.com.

B-Reel vann också ett guld i Digital Media, i underkategorin Entertainment. Priset gick till kampanjen Infinite Oz för miniserien Tinman, som gjordes med Fallon Minneapolis för kunden Sci-Fi Channel.

Även Lowe Brindfors, North Kingdom, Forsman & Bodenfors, LBI Starring och Great Works var nominerade i den digitala kategorin. Farfars vd Matias Palm-Jensen var juryordförande i kategorin.

Ogilvy tog ett silver i kategorin Poster & Billboard för WWF-kampanjen Pandas.

Totalt skickades 17.969 bidrag in från 81 länder.

De svenska vinnarna

Digital Media

Guld Best use of animation/motion graphicsFarfar, StockholmNokia N-gage"Get Out and Play"

Guld InstitutionalFarfar, StockholmEmotional Cities"Emotional Cities"

Silver Corporate ImageFarfar, StockholmBjörn Borg"Bjornborg.com"

Silver Innovation OnlineFarfar, StockholmEmotional Cities"Emotional Cities"

Silver Online GamesFarfar, StockholmNokia N-gage"Get Out and Play"

Poster & Billboard

Silver BillboardOgilvy Stockholm, StockholmWWF"Pandas"

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.