torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Gula Sidorna får ny storlek

Publicerad: 29 september 2008, 09:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

Gula Sidorna får ett nytt format - för första gången på 40 år - när 2009 års kataloger nu lanseras. "Det blir bättre för annonsörerna", säger Katarina Lind, produktchef på Gula Sidorna.


FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Gamla och nya Gula Sidorna Syftet med det nya, mindre formatet är att göra katalogen bättre för både användare och annonsörer.

Enligt Eniro har det nya formatet tagits emot väl av annonsörerna.

- Fördelarna för annonsörerna är främst att produkten i sig blir smidigare och mer lättanvänd, säger Katarina Lind, och fortsätter:

- Eftersom varje sida blir mindre, samtidigt som annonsstorleken behåller sin storlek, får annonsörerna en större yta av varje sida, och därmed större uppmärksamhet. De får mer uppmärksamhetsvärde för varje krona.

Eniros intäkter uppgick till 6,4 miljarder kronor under 2007. Bolaget vill inte uppge vad Gula Sidorna säljer för.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev