Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Grundaren lämnar Perfect Fools

Publicerad: 3 Mars 2015, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Ann Ystén blir Perfect Fools nya vd. Hon efterträder grundaren Patrick Gardner, som lämnar byrån.


Ann Ystén tar över efter Patrick Gardner som vd på digitalbyrån Perfect Fools. Hon är före detta vice vd på DDB Stockholm och nu senast marknads- och kommunikationschef på den ideella antimobbingsorganisationen Friends.

Patrick Gardner startade byrån för 13 år sedan med Tony Högqvist och Tony Sajdak och för nästan ett år sedan köpte Hasan & Partners Perfect Fools verksamhet i Stockholm och Amsterdam, vilket har stärkt byråns ekonomi. Patrick Gardner har planerat att lämna byrån under en längre tid.

– Jag ska segla. Planen sträcker sig fram till våren 2016. Just nu ligger båten i medelhavet i Turkiet och vi ska segla över den till Västindien via Kanarieöarna, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Jag kände att det är snart 13 år sedan vi grundade byrån och att vi har ett bra produktionsläge, så det var dags för en förändring. Ann Ystén har erfarenheter som jag inte har och hon kan ta företaget till nästa nivå.

Vad ska du göra när du kommer tillbaka?

– Det här är inte slutet i reklam för mig, men har man en sådan här dröm kan man inte vänta med den för länge. Jag planerar inte att komma tillbaka till Perfect Fools. Jag har faktiskt inte så mycket planerat alls, men tänkte ta min tid ute på havet att tänka ut något, säger han och fortsätter:

– Jag tror Perfect Fools har en spännande tid framför sig och det känns bra att lämna på topp.

Ann Ystén tillträder sin nya tjänst den 9 mars.

– Jag har länge imponerats av Perfect Fools förmåga att leverera kundlösningar som kombinerar teknisk expertis med banbrytande kreativitet. Jag har sett jobb som Perfects Fools har levererat till sina internationella kunder, bland annat Adidas och Samsung, som riktmärken på vart branschen är på väg, säger hon i ett pressmeddelande.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.