Group M vinner Nordea

Group M beskriver nya uppdraget för Nordea som det första i sitt slag på denna skala.

Foto: Pressbild

Pitchen för Nordeas nordiska content- och mediebudget har avslutats. Group M Nordic har vunnit uppdraget.

Mediebyrånätverket Group M beskriver sitt nordiska content- och mediekontrakt med Nordea som det första i sitt slag på denna skala. Group M:s nya uppdrag består av dataintegrering, audience planning, redaktionellt tänk och en typ av kreativitet som gör skillnad. 

- Vi är övertygade att vårt Open Agency-tänk signalerar en ny riktning för vår verksamhet och vi är extremt taggade över det här uppdraget, kommenterar Martin Hugosson, som är vd för Group M i Sverige.

Nordeas Nordic Head of Group Marketing Elizabeth Fjellerup om partnerskapet:

- Vi är glada över att Group M ansluter till Nordeas transformationsresa och vårt arbete med att använda alla relevanta kanaler. Vi vill möta våra kunder med en integrerad strategi vad gäller innehåll, medier och teknologi, säger hon och fortsätter:

- Vi behöver en samarbetspartner som kan vara med och förverkliga vår kundvision genom att hjälpa oss att ta fram relevant, integrerat innehåll och som är beredd att arbeta på ett nytt och mer agilt sätt. Vi är medvetna om att det är ett svårt uppdrag och en ny typ av partnerskap, men efter en grundlig och omsorgsfull pitch stod det klart att Group M Nordic var rätt samarbetspartner för oss.

Martin Hugosson: 

- Vi förstod tidigt att vi inte kunde bringa liv i Nordeas vision med en vanlig byråsammansättning. Så vi har skapat det vi kallar för Open Agency, som samlar den bästa kompetensen från vår grupp och vårt nätverk i en skräddarsydd byrå för Nordea som vi kallar Team Pulse. 100 procent integrerad, 100 procent transparent, 100 procent agil.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-12 07.06Uppdaterad 2018-11-12 09.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: