Gå direkt till textinnehållet

Group M:s contentavdelning växer

Avdelningen har sedan starten gått från tre till 16 medarbetare.

Foto: Press

Group M växlar upp sitt contenterbjudande och gör ännu mer plats för avdelningen Mstudio.

För drygt ett år sedan startade Group M upp sin contentavdelning Mstudio. 

I början av året klev Henrik Berglind in som affärsområdesansvarig för avdelningen och blev därmed den fjärde anställde. 

Sedan dess har avdelningen vuxit till 16 personer. 

Det satsas stort på GroupMs contentavdelning mStudio. Sedan starten hösten 2017 har teamet vuxit från tre till 16 personer.  

Under det första kvartalet satsa ytterligare på avdelningen då man kommer bygga om och göra mer plats för inhouseproduktion av ljud, foto och film. 

– Vi har anpassat Mstudio efter en efterfrågan som överträffat alla våra förväntningar och har nu ett kompetent, kreativt och tekniskt team som kan leverera på koncept, idé och produktion. Utöver vår tekniska spets är en annan styrka närheten till dem som genomför köp, optimerar kampanjer och hanterar data. Alla pratar om att vara agila. Vi lever upp till det, säger Henrik Berglind, i ett pressmeddelande.  

I Mstudios kundportfölj ingår bland annat varumärkena Nordea och Ford. 

 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-11-20 07.01Uppdaterad 2018-11-20 07.01

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: