Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Grönt japanskt te utmanar i hälsosegmentet

Publicerad: 29 januari 2009, 03:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:23

Kommunikationsbyrån Love for Art & Business ska göra den svenskutvecklade hälsodrycken Yoshi-Go stor på hemmaplan. Drycken som redan har lanserats på flera andra europeiska marknaden är ett japanskt grönt is-te i functional food-segmentet.


Jonas Lundin, creative director, på Love for Art & Business är också varumärkeschef på deltid för Haruna Ecology, företaget som ligger bakom Yoshi-Go.

- Vi har varit med under hela utvecklingsresan, vilket har varit en kul erfarenhet. Det var en rätt underlig känsla att från dag ett sitta i ett japanskt laboratorium med smakprover och jobba med fokusgrupper, säger han till Dagens Media.

Han ser att Yoshi-Go fyller en lucka på den svenska marknaden, som det första gröna is-teet som inte är baserat på extrakt, utan bryggt enligt den japanska traditionen.

Yoshi-Go ska inte kommuniceras på det för functional foods sedvanliga sättet, med argument om hur de olika produkters innehåll hjälper hälsan.

- Grönt te har en ganska bra "pull" i sig själv, rikt på antioxidanter som är bra för huden, så vi ska ta positionen skönhet och arbeta med budskapet the purifying experience.

Hur ska ni kommunicera ut det här då?

- Vi börjar i veckan med en samplingsaktivitet på NK där vi har distribution. Sedan finns planer att köra annonsering i viss utvald media. Det första halvåret tar vi det dock ganska lugnt, eftersom det här är en ganska speciell produkt som inte passar i hyllan på ICA från dag ett.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.