Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gringo-gänget hjälper annonsörer nå förorten

Publicerad: 20 Februari 2008, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Dagens Media kan i dag avslöja Gringo-cheferna Zanyar Adami och Carlos Ejemyr Rojas nya projekt. Enligt uppgifter till Dagens Media går det ut på att hjälpa företag att nå ungdomar från miljonprogrammen. Bland annat vill de utbilda ungdomar i marknadsföring.


Tidningen Gringo lade ned sin Stockholmsverksamhet och flyttade till Skåne i augusti förra året. Samtidigt hoppade grundaren Zanyar Adami av.

Nu ska han, tillsammans med tidigare Aftonbladet-kolumnisten Carlos Rojas Ejemyr och SVT-informatören Sanna Verner Carlsson, hjälpa företag att hitta fram till ungdomar i förorterna, både för rekrytering och som målgrupp.

När Dagens Media når Zanyar Adami är han förtegen om planerna.

- Jag kan egentligen inte prata om detta, det är i sin linda, säger han.

Vi hörde något om ett utbildningspaket inom marknadsföring och information?

- Det kommer att vara en del i det hela. Men det blir mer än så. Till hösten kan jag berätta mer. Carlos är ju pappaledig fortfarande.

Hur går det med din killtidning?

- Det går framåt, det känns väldigt roligt. Men jag kan ännu inte säga när det blir aktuellt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.