Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Gravidlooken.se vill vara mammornas modeportal

Publicerad: 13 maj 2009, 07:11
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Idag lanseras Gravidlooken.se, en modesajt för gravida kvinnor. Bakom sajten står bland andra författaren Sigge Eklund.


Sajten drivs av grundarna Malin Eklund, delägare i Vulkan.se och redaktör för Mama debatt, Anna Blomberg, tidigare Bonnier Tidskrifter och programledaren Josefin Sundström. Delägare är även Sigge Eklund, samt två privata investerare.

- Jag och Malin fick idén under min graviditet nyligen. Modevågen går ju inte över så vi lade ihop ett plus ett och fick den här idén, säger Anna Blomberg.

Gravidlooken.se ska bäras av annonsintäkter. I dag annonserar exempelvis Flygbussarna och Interflora på sajten.

- Vi har en väldigt klar och tydlig målgrupp så vi har fått positiv respons från annonsörerna.

Sajten innehåller bland annat en community där användarna kan skapa egna konton och blogga. Dessutom blir det intervjuer, modetips och Hollywoodskvaller. Besökarna kan titta på gravidbilder på bland andra Charlotta Flinkenberg, Malou von Sivers och Ann Söderlund.

Hur ser besöksmålen ut?

- Vi får se vad som händer. Vi har startat sajten eftersom vi själva kände ett behov av den. Målet är att inspirera.

Cirka fem personer arbetar med sajten.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.