Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gravid ska ge Bonnier prenumeranter

Publicerad: 1 November 1999, 05:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Gravid är namnet på en av Bonniers Specialtidningars nysatsningar inför nästa år. Tanken med tidningen är att få in prenumeranter till Vi Föräldrar på ett tidigare stadium än idag.


Det finns en etisk gräns som innebär att ett företag inte gör direktreklam till

kvinnor som precis fått barn förrän två månader efter att barnet är fött.

Därför har Vi Föräldrar en ständigt rullande kampanj som sätts in till nyblivna

föräldrar med två månader gamla barn. Det är i det här stadiet de flesta blir

prenumeranter, och för att få in dessa ännu tidigare lanseras tidningen Gravid.

- Den kommer att byggas upp på samma sätt som Vi föräldrar, mycket reportage om

gravida kvinnor och vad det för med sig att föda barn och tester av produkter

och tips om vad man behöver, säger Mona Johansson som är chefredaktör för båda

tidningarna.

Målgruppen för annonsörer är delvis samma som till Vi Föräldrar.

- Deras fördel är att de tidigt kommer in i den gravida kvinnans tänkande. Men

jag vill också ha in annonser riktade till kvinnor som vi inte har i Vi

Föräldrar. Smink, hårspray och sådant som kvinnor kanske inte är så

intresserade av när de precis fött barn, men väl före, säger Mona Johansson.

Gravid ska komma ut i fyra nummer per år och bara säljas som lösnummer.

Upplagan är till en början 20.000 exemplar. Annonspriset ligger på 26.900

kronor för en helsida.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.