Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Graninge gör reklam igen - lottar ut jakt med Per Morberg

Publicerad: 20 Augusti 2008, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

En tredagars-jakt med tv-profilen Per Morberg på en gård i Östergötland. Det är lockbetet när Graninge ska sälja kängor i deras första kampanj på många år.


Per Moberg i Graninges nya reklamkampanj. Tv-kocken och skådespelaren Per Morberg har för TV4 Plus tittare blivit synonym med jakt och passionerad rustik matlagning. I höst blir han skotillverkaren Graninges ansikte utåt i deras stora höstkampanj.

- Graninge står bland annat för stabilitet, trofasthet och kvalité. Utifrån varumärkets kärnvärden kom vi upp med en lista på personer som kunde representera Graninge och Per stod högst upp på den listan, säger Tony Sylsjö, reklamchef på Ejendals, som äger varumärket Graninge.

Kampanjen, som går i samtliga jakt- och fisketidningar i Sverige samt på webben, syftar till att dra trafik Graninges återförsäljare.

- Vi vill även få upp medvetenheten om Graninges existens. Många känner till Graninge som varumärke, men målet är att fler ska känna till att kängorna fortfarande finns att köpa.

Alla som köper någon av kängorna från annonserna har möjlighet att vara med och tävla om en jakthelg med Per Morberg. Fyra vinnare kommer att få tillbringa tre dagar Röberga gård söder om Linköping. Vinnarna jagar, och Per Morberg tillreder de djur man har lagt ned.

Vågar folk sätta sig ute i skogen med Per Morberg?

- Det blir spännande att se... Men jag kan intyga att Per är väldigt snäll, säger Tony Sylsjö.

Han vill inte säga vad kampanjen, som är Graninges första på denna sida av millennieskiftet, kostar.Kampanjen är producerad av Ejendals in-house-byrå.

Arbetsgrupp:

Projektledare/reklamchef: Tony SylsjöProduktionsledare: Marit CallesAD: Maria LindellOriginalare: Chrestian Willhans / Sara LjungWebbdesign: Mark Willhans, Kosmopolit designCopy: Sofia Alm, Mitt-i-Prick

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.