Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Grand Bazar visar upp det internationella Stockholm

Publicerad: 24 April 2008, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

På måndag är det premiär för Grand Bazar, en tidning om det internationella Stockholm. Tidningen distribueras som en bilaga i City i en upplaga på 300.000 exemplar.


Grundare är Carl Plogbäck och Pär Johansson, som också driver företaget Grand River som jobbar med mångkulturell marknadsföring.

- Vi vill spegla Stockholm som en internationell plats med många olika människor från olika kulturer. Det finns mycket spännande händelser och personer att skildra som vi inte tycker fått särskilt stort medieutrymme, säger Carl Plogbäck.

I det första numret intervjuas bland andra ADL från Blacknuss och den före detta gangstern Pelosio. Tidningen är på åtta sidor varav 1,5 är annonser. Listpriset för en helsidesannons är 144.000 kronor.

- Givetvis vill vi ha fler annonser, men samtidigt är det positivt att vi får mycket skrivet utrymme till första numret. Men självklart har vi ett vinstsyfte.

Förutom de två grundarna ingår Mikael Hagström och Theodor Lundgren i redaktionen. Tanken är även att läsarna ska bidra med innehåll genom tidningens sajt, Grandbazar.se, som också går upp på måndag. Där har vem som helst möjlighet att skicka in artiklar och kan få dem publicerade på sajten. Är de tillräckligt bra kan de hamna i papperstidningen.

- Vi hoppas få positiv respons från läsarna och ser möjlighet att utöka till fler städer. Vi tror också att annonsörerna kommer att tycka att den är spännande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.