Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

GPs lilla jättekampanj

Publicerad: 30 Maj 2008, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Göteborgs-Posten drar igång en kampanj för sina mobiltjänster, med budskapet Mindre nyheter. "Allt just nu är maxi, mega och super, därför tyckte vi det var kul att göra tvärtom, säger Ricard Robbstål, GPs försäljnings- och marknadsdirektör.


Payoffen är Bättre lokalsinne i fickformat - GP mobil. Främst vill GP visa att man är ett mediehus - inte bara en morgontidning.

- Temat än mindre Sport, mindre nyheter och så vidare. Vi vill bredda varumärket men samtidigt pusha för mobiltjänsten, säger Ricard Robbstål, GPs försäljnings- och marknadsdirektör.

Han fortsätter:

- Allt just nu är maxi, mega och super, därför tyckte vi det var kul att göra tvärtom, säger han.

Den Forsman & Bodenfors-signerade kampanjen rullar i två veckor.

Huvudkanalen är utomhus och kampanjen ska synas på bussar, spårvagnar och utomhusskyltar vid bland annat Ullevi och Konstmuséet, men också i GPs tidning och webb.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.