Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gprs-lanseringar i fokus för Motorolas nya marknadschef

Publicerad: 5 Februari 2001, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Motorola har rekryterat Coca-Colas marknadschef Anna Malmhake. Hennes uppdrag blir att stärka Motorolas varumärke i Sverige och lansera företagets första gprs-telefoner.


Motorola är den enda leverantör som har en gprs-telefon för 3G-nätet ute på

marknaden. Gprs-telefonen Time Port 260 fungerar i Europolitans nät. Fler

modeller kommer under våren. Kombinerat med produktkampanjerna ska Anna

Malmhake jobba med att stärka det amerikanska mobilföretaget i Sverige.

- Det finns ganska mycket saker som Motorola gör som inte är känt i Sverige. I

andra länder står Motorola för frontlinjen inom ny teknik. Det var Motorola som

uppfann bilradion och gjorde det möjligt för Armstrong att få ljudkontakt med

jorden på månen bland annat, säger Anna Malmhake.

Är Motorolas historia någonting du kommer att använda i varumärkesbygget?

- Nej, där ska vi kommunicera ut hur företaget är idag, till exempel att vi är

de enda tillverkare som har en gprs-telefon. Men att det finns så många

intressanta historier bakom är en av anledningarna till att jag tog det här

jobbet, säger Anna Malmhake.

Motorola bytte också sitt globala reklambyrånätverk från Rönnberg McCann till

Ogilvy. Det innebär att Sexton87 Ogilvy blir Motorolas reklambyrå i Sverige.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.