Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

GP tappar Göteborgskalas till Metro - efter 16 år

Publicerad: 22 Maj 2008, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Metro tar över som mediepartner till Göteborgs kulturkalas. Affären är en del i en större offensiv som Metro gör i Västsverige.


Göteborgs-Posten har varit mediepartner till Göteborgs kulturkalas i 16 år. Nu är det slut på det. Metro tar över.

Christian Quarles, global marknadschef på Metro, är glad.

- Vi stärker vår position hela tiden i Västsverige, och söker ständigt olika typer av partnerskap och evenemang där vi kan bygga varumärket ännu bättre. Nu har vi både musikfestivalen Way Out West och Göteborgs kulturkalas - två starka upplevelseevenemang, säger han.

Göteborgs kulturkalas samlar cirka 100.000 besökare om dagen under de sex dagar i augusti som det pågår. Kulturkalaset arrangeras av Göteborg & Co, Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stads kulturförvaltning.

- Vi tror mycket på det fysiska mötet med läsaren för att stärka relationen och varumärket.

Vad innebär det här mer konkret?

- Dels kommer kulturkalaset att marknadsföras kraftigt i Metro. Dels kommer vi att synas på plats. Förutom exponering kommer vi att aktivera oss med en mängd olika aktiviteter för läsarna i Göteborg.

Och i samband med det här trappar ni upp kampen med Göteborgs-Posten ytterligare?

- Vi skulle nog inte uttrycka det på det viset. Vi vill skapa en starkare och bättre närvaro i Göteborg. Vi gör det här för att bli bättre kompisar med Göteborgarna, och tänker inte så mycket på konkurrensen med GP.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.