Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Göteborg ska säljas med direktreklam

Publicerad: 24 April 2002, 07:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Göteborg ska i vår och sommar marknadsföras med direktreklam och annonsering i dagspress. Budgeten på 10 miljoner kronor gör kampanjen till den största någonsin för Göteborgs stads räkning.


Kampanjen, som nyss drog i gång med direktutskick till medlemmar i Ikea Family, genomförs av Göteborgs stads marknadsföringsbolag Göteborg & Co i samarbete med Liseberg, Stena Line och Universeum.

Utskicket följs upp med annonsering i dagspress runt om i landet och i Norge.

- Vi hade gärna annonserat i tv också, men med de här kanalerna får vi den bästa täckningen i de regioner vi vill nå ut i, säger Stefan Gadd, mediechef på Göteborg & Co.

Fler direktutskick kommer också att göras tillsammans med ICA. Annonserna, som tagits fram av Stockholmsbyrån RMR & Co, bygger på temat "Här börjar det roliga".

Ansvarig mediebyrå är Carat.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.