Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Göteborg Energi går ut i varumärkeskampanj

Publicerad: 14 Maj 2008, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Efter att undre ett år ha sett över Göteborg Energis varumärke rullar nu den första kampanjen från reklambyrån Hundra ut. Varumärkesarbetet har bland annat landat i ett nytt grafiskt manér där olika bakgrundsfärger symboliserar de olika produkterna.


Klicka på bilden för en större version. Kampanjen ska gå i Göteborgs-Posten och Metro en gång per månad, vilket också kompletteras med rena produktkampanjer. Omvandling är ett återkommande tema och annonserna ställer frågor av typen "Hur kan…?". Den första annonsen visar exempelvis hur vanligt vatten kan omvandlas till fjärrkyla.

- Vi har tagit fram en ny varumärkesposition som har landad i pay offen För ett hållbart Göteborg. Det ska visa att allt Göteborg Energi gör är för stadens bästa, säger Markus Eriksson, projektledare på Hundra Reklambyrå.

Annonserna har stark lokal förankring med Göteborgstema.

- Göteborg Energi ska etableras som det lokala energibolaget. Vi vill uppnå en ökad kännedom om bolaget och deras produktsortiment.

Arbetsgrupp på Hundra: Claes Johansson, cd; Markus Eriksson, projektledare; Mia Hallberg, produktionsledare; Jonas Lindblad och Thomas Södergren, ad; Nusse Dahlin och Hannes Dahl, copy; Kerstin Andersson, original; Klas Fahlén, illustratör.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.