Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Googlevinst, mediebyråbråk och rekordökning

Publicerad: 19 Februari 2011, 06:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar de viktigaste medie- och reklamnyheterna från veckan som gått.


REKLAMKÖPEN TOKÖKAR, ENLIGT IRM OCH MEDIEBYRÅBAROMETERN

Efter krisåret 2009 har reklammarknaden tagit fart på nytt. Och det med rekordfart.

– Den svenska reklammarknaden gjorde, i likhet med Sveriges ekonomi, en comeback under 2010 som saknar motstycke. Att reklammarknaden växte med nära 9 procent redan året efter finanskrisen visar att den underliggande tillväxten är mycket stark, säger IRM:s vd Magnus Anshelm.

DE FÅR GOOGLES PR-UPPDRAG

Efter idogt pitchande kammade Grayling hem Googles prestigefulla pr-konto. Läs allt om pitchens vinnare och förlorare. Även Jung von Matt fick tungt Google-uppdrag.

MEDIEBYRÅERNA I STORBRÅK MED AUDITÖR

Flera mediebyråer går till hårt angrepp mot Ebiquity, auditfirman med starka kopplingar till Sveriges Annonsörer.

Johan Eidmann ställer sig frågande till Sveriges Annonsörers agenda.

– De har länge drivit tesen att mediebyråerna bara försöker lura deras kunder, säger han.

Veckans mest lästas artiklar:

Veckans mest kommenterade artiklar:

Mediaanalys erkänner spamlänkar: ”Jag är djupt ångerfull”

Big Brother-sponsorn: ”Hoppas dom knullar mycket i huset”

SVT till kvällstidningarna: "Gå en statistikkurs"

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.