Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Google världens mest värdefulla varumärke

Publicerad: 24 April 2007, 06:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

När marknadsföretaget Millward Brown rankar världens starkaste varumärken hamnar Google i topp. Varumärket anses vara värt 455 miljarder kronor.


Google klättrar från sjunde plats på listan jämfört med föregående år. Varumärkets värde har ökat med 77 procent jämfört med 2006. Tvåa på årets lista är General Electric, GE, med ett värde på 428 miljarder kronor. Trea är förra årets etta Microsoft. Programvaruföretagets varumärke har tappat 11 procent av sitt värde och anses nu vara värt 380 miljarder kronor.

Svenska varumärken som tar sig in på topp 100 är H&M på 73 plats och Ikea på 81 plats. Deras varumärken värderas till 60 respektive 51 miljarder kronor.

Det är andra året i rad som Millward Brown tillsammans med Financial Times ställt samman listan.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.