Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Google: ”Emma var den vi ville ha”

Publicerad: 19 Maj 2011, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Andreas Svenungsson, nordisk kommunikationschef på Google, berättar om rekryteringen av Emma Stjernlöf.


Ämnen i artikeln:

Emma StjernlöfAdidasGoogle

– Vi är jätteglada över att vi nu kan anställa Emma Stjernlöf. Hon har en spännande bakgrund från både pr-byrå och ett annat starkt varumärke, Adidas. Vi har gått igenom många bra kandidater i den här processen men det stod rätt klart att det var Emma som vi ville ha, säger Andreas Svenungsson.

Emma Stjernlöf kommer ingå i den nordiska kommunikationsgrupp som Andreas Svenungsson är chef för. En person i Danmark har också anställts och målet är att på sikt ha en ansvarig i varje nordiskt land. Emma Stjernlöf kommer främst ha ett nordiskt ansvar för Googles affärsdrivande kommunikation.

– Men med tanke på att vi är ett litet team som har mycket att göra så kommer hon också att jobba med corporate business-delen som är mitt huvudansvar, samt business to consumer.  

Hur många fler kommer ni att behöva anställa till kommunikationsavdelningen?

– Vi behöver som sagt vara åtminstone en i varje land men vi skulle kunna vara dubbelt upp. Det är ett enormt tryck och stort intresse för Google och det lär växa ytterligare.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Emma StjernlöfAdidasGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.