Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Google, dödshot och tårar

Publicerad: 26 Mars 2011, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar de viktigaste medie- och reklamnyheterna från veckan som gått.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmGoogleKanal 5

TV-MANNEN EFTER DÖDSHOTET: "JAG ÄR RÄDD OCH OROLIG"

Kanal 5:s nya satsning "Jobbjägaren" skakades i veckan av ett dödshot. Lars Beckung, programchef på Kanal 5, avböjde att kommentera hotet och hänvisade istället till produktionsbolaget Balubas utredning.

– Vi gör alltid en noggrann bedömning när vi har all fakta på bordet. Baluba håller på att utreda det som hänt och vi har största förtroende för dem. Jag vill inte spekulera utan väntar in resultatet av det det jobb som Baluba gör, sa Lars Beckung.

GOOGLE SATSAR LOKALT

Google samlade i veckan representanter från landets mindre byråer för att presentera sitt nya lokala partnerprogram Engage.

– Vi som mål att hjälpa och stötta 250 mindre byråer genom Engage. De deltagande byråerna kommer bland annat att erbjudas utbildning, träning och sälj- och marknadsföringsstöd, sa Christoffer Klemming svensk produktmarknadsföringschef på Google.

SVENSKE DDB-CHEFEN: "MIN FRU GRÄT NÄR JAG SKULLE ÅKA TILLBAKA"

Johan Östlund, planning director på DDB:s Tokyokontor flög till Singapore bara timmar innan en av världens kraftigaste jordbävningar skakade Japan. I måndags valde han att trotsa både efterskalv och strålningar för att återvända till kontoret.

– Jag kan se att mina kollegor är helt utmattade av det här. Igår brakade det lös ett skalv på 4,5 mitt under en telefonkonferens och vi var tvugna att av avbryta, sa Johan Östlund.

Veckans mest lästa artiklar:

* Reebok hänger upp naken Triana i Oslo

* DDB mest nominerat – igen

* "Persbrandt och kokainet"

Veckans mest kommenterade artiklar:

* 80 får gå när Stampen lägger ner S-post

* De vann Bonnier sales awards

* Ikeas gayannons väcker känslor i Italien

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmGoogleKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.