Good Morning värvar Antelius

Joakim Antelius ska hjälpa norska Good Morning att växa i Sverige. Nu blir han partner och försäljningsdirektör på Sverigekontoret.

För en dryg månad sedan lämnade Joakim Antelius mediebyrån Mindshare, där han haft rollen som kreativ chef. Då hade han varit på byrån i drygt sex år.

Nu har han hittat ett nytt jobb. Joakim Antelius blir partner och försäljningsdirektör för norska digitalbyrån Good Mornings Sverigesatsning.

– Good Morning uppvaktade mig efter att de hört att jag slutat på Mindshare. Det ska bli jätteintressant att få förkovra sig i det digitala, säger han till Dagens Media.

Good Morning är flerfaldigt belönad i den norska motsvarigheten till Guldägget, Guldtaggen. Byrån har bara en "produktionshub” i Sverige med ett fåtal kunder, men lyckades ändå för två år sedan vinna ett guldägg och ett silverägg tillsammans med Åkestam Holst.

Nu vill Good Morning in på den Svenska marknaden på allvar.

– Många tänker att det är en reklambyrå som står för den stora idén, men de saknar ofta kompetensen som behövs. Vi hoppas på att kunna växa med marknaden när det digitala blir allt viktigare.

Good Morning har totalt 18 anställda, varav fem stycken sitter på Sverigekontoret. Byrån planerar också att expandera under året genom att rekrytera projektledare och designers.

– Det känns jättespännande. Dels för entreprenören i mig, som får vara med och bygga upp något nytt, dels för att jag får återvända till det digitala, där jag en gång började. Det känns som en nystart i livet, säger han.

Publicerad 2015-03-19 05.03Uppdaterad 2015-12-06 12.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: