Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Godisskålar ska ge Mexx inspiration

Publicerad: 26 Mars 2001, 05:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Klädföretaget Mexx drar idag, måndag, igång sin vårkampanj. Med reklam på Stockholms lokaltrafikbussar och reklamspottar i Radio City uppmanas kunderna svara på frågan: What inspires you?


De senaste två kampanjerna gick på temat Inspiring individuals. Nu vill Mexx

föra konceptet vidare.

- Nu vill vi ha en dialog med kunderna, säger Mexx Scandinavias marknadschef

Cia Jonsson.

Bland annat ska Mexx kunder i en tävling få chansen att berätta vad som

inspirerar dem. Tanken är att Mexx sedan ska använda tävlingsbidragen, men Cia

Jonsson vill inte berätta hur.

Varje månad har Mexx valt ut ett speciellt inspirationsord som på olika sätt

kommer att användas i marknadsföringen. Bland annat kommer alla Mexxbutiker att

ha en glasskål som beroende på inspirationsord fylls med olika typer av

presenter till kunderna.

I mars är ordet Candy och skålarna fylls med godis, i april är ordet Love och

skålarna fylls med kondomer och i maj är ordet Smile och skålarna fylls med

läppcerat.

I maj beger sig företaget dessutom utom ut på turné. Tio svenska städer ska

besökas och en rad kända ansikten kommer att delta.

- Bland annat kommer Peter Sipen att prata om trender och saker som inspirerar

honom.

Adam Engström

Mexx totala mediebudget 2001: Cirka 3 miljoner kronor

Vårkampanjen:

Budget: knappt 1 miljon kronor

Utomhus: 90 procent, på bussar i Stockholms innerstad

Radio: 10 procent, i Radio City

Reklambyrå: Sandell Sandberg,

Mediebyrå: Sandberg Media Synergi

Projektledare Ulf Sandberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.