Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Glocalnet jagar Tre och Tele2 med lågiskt mobilt bredband

Publicerad: 7 April 2008, 09:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

I dag lanserar Glocalnet mobilt bredband. Reklamkampanjen går upp senare i månaden och spinner vidare på temat lågiskt som i dag används till företagets andra bredbandstjänster.


Marknaden för mobilt bredband hårdnar när Glocalnet nu ger sig in i matchen. Operatören tar med en månadsavgift på 169 kronor över lågprispinnen från Tele2.

- Vi har under många år satt positionen som lågprisalternativet, men vill givetvis berätta att det finns en prisvärdighet i erbjudandet, säger Daniel Dersén, marknadschef på Glocalnet.

Under den andra delen av april ska produkten marknadsföras brett i både tv och Radio. TV3, TV4 och Kanal 5 blir huvudkanalerna. I morgon börjar produkten säljas och en kampanjsajt ska sättas upp.

- Vi har redan nu givetvis börjat jobba med intern kommunikation och lite pr-aktivieteter. Men det är ett tufft segment och produkten bredband är kanske inte det roligaste heller så det gäller att hitta nya anslag och ideér.

Kampanjen blir en uppföljare på bredbandskampanjen som nu rullar med lågiskt som payoff.

- Den kampanjen har blivit mycket väl mottagen och tanken är att kunderna ska känna igen sig. Generellt sätt tycker människor om vår reklam så vi har det lättare att få ett bra mottagande.

Glocalnets reklambyrå är Garbergs, mediaköpen görs av Bizkit.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.