Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Globen haussar Timberlake-konsert med gömda biljetter

Publicerad: 26 Januari 2007, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Evenemangsbolaget Globenarenorna ligger i startgropen för en massiv profileringskampanj. I morgon har företaget en 20-sidig annonsbilaga i DN men startskottet går redan idag med tävlingen Hitta Biljetten. Tio biljetter till Justin Timberlakes kommande konsert har gömts undan i Stockholm och väntar på sin upphittare.


Biljetterna ligger gömda någonstans innanför tullarna och på kampanjsajten Hittabiljetten.se rullar en videofil som ger kraftiga På spåret-vibbar. Kameran flyger fram över vägen för att ibland sakta ned och avslöja mer av omgivningen. En berättarröst ger ledtrådar om vilket område det handlar om. I morgon kommer nästa ledtråd och sedan rullar det på tills alla biljetter är upphittade.

- Det är en blandning av Kalle och chokladfabriken och en modern variant av På spåret, säger Marie Lindqvist, marknadschef på Globenarenorna.

Tävlingen utannonserades med n helsida i dagens DN. Marie Lindqvist förklarar tanken med kampanjupplägget.

- Vi tyckte att vi som Stockholms största evenemangsarena ville erbjuda en möjlighet att komma över de här heta biljetterna gratis, även om intressenterna får lägga manken till.

Syftet med upplägget är att nå en yngre målgrupp som har internet som sitt främsta medium, samt att skapa en snackis.

Så nu kommer vi få se ungdomar som kryper omkring i snåren runt om i Stockholm?

- Ja det är det vi hoppas på.

Hittabiljetten.se ska bli en permanent kampanjplattform och är första ledet i en större profileringskampanj som Globenarenorna genomför. I morgon annonserar företaget med en 20-sidig bilaga i DN och ska framöver annonsera i stort sett alla morgontidningar och i Stockholms lokaltidningar.

Reklambyrå: Pool.Mediebyrå: Vizeum.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.