Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Glife byter namn och hoppas på vinst i år

Publicerad: 27 Augusti 2008, 10:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Johan Kinnander slutade nyligen som vd för Glife. Nu står det klart att bolaget också byter namn.


Samtidigt som Johan Kinnander slutar som vd på Glife byter bolaget namn till G Media Group. Det avslöjar företagets majoritetsägare Fredrik von Essen för Dagens Media.

Det nya namnet ska markera att bolaget är ett mediehus som består av en rad olika sajter, däribland Nattstad, Nightlife, Blondinbella och Glife.se.

Läs mer i nya numret av Dagens Medias pappersutgåva, nr 14, 2008. Dagens Media har tidigare berättat att Glife gjorde en rörelseförlust på 12 miljoner kronor under 2007. Dessutom har Glife stämts av Nick House Entertainment, efter att ha dragit sig ur ett avtal om förvärv av det brittiska bolaget.

- Nu är det fokus på Sverige och back to basis. Det har varit ledordet de senaste tolv månaderna. Vi ska också tydliggöra vår position på marknaden, säger Fredrik von Essen.

Fredrik von Essen, som kontrollerar mer än 50 procent av bolaget, går nu in som vd. Lisa Sjödahl, den mest erfarna säljaren på Glife, kliver upp och blir vice vd och operativ chef.

Fredrik von Essen hoppas på vinst i år.

- Vi ligger på en bra kostnadsbas som linjerar med intäkterna. Under andra halvåret 2008 kommer vi att visa vinst. För helåret blir det ett par hundra tusen plus eller minus.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.