Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Glamour jublar över Orvesto-siffrorna

Publicerad: 5 Februari 2009, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Medan konkurrenterna tappar läsare ökar Glamour i den senaste Orvesto-undersökningen. "Jag hoppas vi har många läsare kvar att övertala", säger chefredaktören Jonna Bergh Wahlström.


Minustangenten har gått varm hos Sifos analytiker även denna mätning. Titlarna i tjejtidningssegmentet är inga undantag. Cosmopolitan, Solo och Veckorevyn backar. Lika dystert ser det ut för de flesta damtidningarna.

Men med sin ökning på 13,5 procent står Bonnier-tidningen Glamour ut bland konkurrenterna.

- Vi är en ganska ung tidning i Sverige, och det verkar som om många har upptäckt den nu. Förhoppnings har vi många nya läsare att övertala, säger chefredaktören Jonna Bergh Wahlström.

- Jag tror också att många pratar om tidningen med sina nära och kära, vi försöker alltid lägga in saker som vi tror att folk kan snacka om, fortsätter hon.

Vad har ni annars på gång under 2009?

- Vi ska utveckla vårt event Glamour Stiletto Run. Vi var i fyra städer i somras och nu ska det bli sju.

I maj drar deltävlingarna igång och finalen hålls i Kungsträdgården i juni. Förra året sprang hundratals tjejer sprintlopp i högklackade skor och eventet fick mycket press.

- Jag tror det har bidragit till att skapa en snackis kring varumärket och fått folk att välja Glamour framför andra tidningar, säger Jonna Bergh Wahlström.

I april fyller Bonnier-tidningen tre år.

- Det firar vi med att göra en lite ovanlig sak för oss på omslaget. Men jag vill inte berätta vad än.

I höstas tog Glamour in Victoria Silvstedt som gästredaktör, ett samarbete som Jonna Bergh Wahlström kallade "förvånansvärt smärtfritt".

- Det är viktigt för oss att vara lite oförutsägbara. Det ska hända saker kring Glamour.

En helsida i Glamour kostar 59.000 kronor brutto.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.