Gå direkt till textinnehållet

Gina Tricot lanserar i Kina

Gina Tricot satsar i Kina.

Foto: Gina Tricot

Gina Tricot går in i den kinesiska sociala medier-jätten Wechat: "Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss", säger vd:n Magnus Månsson.

Lanseringen sker via sociala medier-plattform WeChat, som används av en miljard människor varje dag. WeChat har bland annat funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni och transaktioner. Till WeChat-sidan kopplas onlineshoppen Kaimen, dit kunderna länkas och kan shoppa produkter från Gina Tricot. Bakom Kaimen står den svenska distributören Johan & Johan,  som jobbar med svenska varumärken som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini, i Kina.

 Magnus Månsson är vd på Gina Tricot:

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai, säger han och fortsätter:

– Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, kommenterar han.

Gina Tricot har sedan tidigare startat upp en B2B-avdelning för att fokusera på digitala köpbeteende, samt för att synas på relevanta online-plattformer såsom Zalando och Nelly.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-12-13 09.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: