Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gina Tricot byter marknadschef

Publicerad: 4 december 2012, 08:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

UPPDATERAD. Fredrik Skåntorp ersätter Gina Tricots tidigare marknadschef Victor Appelqvist, som istället går vidare till andra uppdrag inom bolaget.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

I går började Gina Tricots nya marknadschef Fredrik Skåntorp. Han har i flera år arbetat som försäljningsansvarig på JC Decauxs göteborgskontor och har även haft en liknande tjänst på Metro i Göteborg. Senast var han egen konsult inom försäljning.

– Vi har vetat om honom i flera år och det känns jättebra att vi har fått hit Fredrik, säger Victor Appelqvist, tidigare marknadschef på Gina Tricot, till dagensmedia.se och fortsätter:

– Han kastas in i en bra timing, det är snart nytt år med en ny budget och strategier som ska ses över.

Victor Appelqvist kommer att fortsätta inom företaget med bland annat ledningsfrågor, expansion och koncept. Någon ny titel har han ännu inte fått.

– Det är flera andra olika delar i företaget som behöver min närvaro, och marknadsavdelningen har behövt förstärkas med en chef under en tid, så det känns mycket bra att Fredrik nu har börjat hos oss.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.