Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gevalias nya: "När du vill ha oväntat besök"

Publicerad: 2 April 2002, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Nästa vecka startar Gevalias nya reklamfilmer. Den kreativa linjen "Ett oväntat besök", som skapades 1985, används av nya reklambyrån Ogilvy i ny formulering. "När du vill ha oväntat besök" lyder det nya konceptet. Tv och print blir medierna som bär kampanjen.


Anders Tegenkvist, marknadschef för kaffe på Kraft Foods, är förtegen om planerna för nya Gevalia-reklamen. Han berättar dock hur den nya payoffen lyder:

- "När du vill ha oväntat besök" är vårt nya koncept, säger han.

Reklamen ska visas i TV3, TV4 och Kanal 5 och kompletteras med print. Vilka titlar som ska användas vill Anders Tegenkvist inte berätta.

Gevalia inledde sitt samarbetet med Ogilvy i november förra året och avslutade därmed kontot hos Hall & Cederqvist.

Gevalia har Sandberg Starcom som mediebyrå och investerade 33 miljoner kronor brutto i medieköp förra året.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.