Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

GB Gräddglass lyfter fram råvarorna i ny reklam

Publicerad: 19 April 2007, 12:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

I dag drar GB igång en omfattande kampanj för GB Gräddglass. Bland annat presenteras en ny yoghurtglass, nya smaker och en ny, återförslutbar, förpackning.


Kampanjen går de kommande veckorna i tv och dagspress och i sommar blir det även stortavlor utomhus. GB Glaces reklambyrå McCann Malmö ligger bakom och Mindshare är mediebyrå. Utöver tv och print finns en kampanjsajt, byggd av Musicbay, och butiksmaterial, framtaget av UIA. GB har även startat ett samarbete med Tasteline, som ska ta fram recept med gräddglass.

- Temat i kampanjen är GB Gräddglass naturliga ingredienser och rena enkla smaker, säger Sandhya Foreselius, pressansvarig på GBs ägare Unilever.

Vilka riktar sig kampanjen till?

- Det är en stor kampanj som vänder sig till en bred målgrupp. Både de som har växt upp med GB Gräddglass och redan har en relation till glassen, och de som inte upptäckt glassen än. Med den nya yoghurtglassen hoppas vi att nå nya kundgrupper, bland exempelvis unga människor, säger Sandhya Forselius.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.