Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

GB Glace: Därför byter vibyrå mitt i glassäsongen

Publicerad: 30 April 2008, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Unilever har valt Lowe-nätverket som reklambyrå för GB Glace. Därmed förlorar McCann Malmö det svenska uppdraget som byrån haft i flera år.


Christoffer Schreil är marknadschef på GB Glace i Sverige.

Varför byter ni byrå mitt i glassäsongen?

- Upphandlingen har skötts centralt. Men generellt kan jag tycka att det är bra att byta byrå då och då. Det behöver inte betyda att det finns ett missnöje med den nuvarande byrån. Det är kul och bra för alla att få in nytt blod.

När börjar ni jobba med Lowe?

- Arbetet har redan smygstartat. Övergången kommer att ske växelvis eftersom vi har inplanerade aktiviteter i sommar som McCann Malmö. Det första resultatet från Lowe Brindfors blir troligen synligt i augusti. Men det handlar inte om något större plattformsbyte i det här läget.

GB Glace har nyss avslutat en stor kampanj för nylanseringen av Lakritspuck.

- Lakritspucken har sålt högt över förväntningarna och är en av de mest sålda glassarna. Vi fortsätter med ett högt medietryck under hela sommaren med annonser från McCann Malmö.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.