Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Garbergs tar hem Fortum

Publicerad: 28 Februari 2008, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Fortum byter reklambyrå från Waters Widgren/TBWA till Garbergs.


Ann Lindell Saeby, kommunikationsdirektör på Fortum, vill inte avslöja vilka andra byråer som ingick i pitchen, men säger att Waters Widgren/TBWA var med.

- Vi har gjort en omfattande genomgång av olika alternativ och valet föll till slut på Garbergs. De har en långsiktighet och stabilitet och ett affärstänk som vi tyckte passade oss. De har också en stor kundinsikt och ett engagemang för våra produkter. Arbetsgruppen är också en viktig del i valet, säger Ann Lindell Saeby.

Vilka förändringar blir det av kommunikationen?

- Det kan jag inte säga något om än. Vi har lagt en stabil grund med Energihjälpen och den varumärkesstrategi vi har tagit. Vi vill gärna utveckla den tillsammans med Garbergs, men exakt hur det blir får tiden utvisa.

Förra året investerade Fortum 66 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.