Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Går till Swedish Content Agencies

Publicerad: 23 Augusti 2012, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Elisabeth Thörnsten lämnar sin tjänst som kommunikationschef på Sveriges Annonsörer. Istället tar hon över efter Dragana Kusoffsky Maksimovic som vd på Swedish Content Agencies.


– Det känns otroligt roligt att få bli en del av en bransch som är så väldigt expansiv. Det går bra för redaktionell kommunikation, fler och fler förstår hur viktigt det är att ha en kommunikation som berättar en historia och som förbättrar affären för kunderna, säger Elisabeth Thörnsten till dagensmedia.se.

Elisabeth Thörnsten säger att hon kommer känna en saknad efter sin tid på Sveriges Annonsörer, men att det nya erbjudandet var alldeles för bra för att säga nej till.

– Jag kunde inte riktigt motstå erbjudandet. Redaktionell kommunikation är en bransch på frammarsch. Det kommer att bli en härlig utmaning att få sätta Swedish Content Agencies på kartan, säger hon.

Enligt Elisabeth Thörnsten kommer hennes erfarenhet inom bland annat journalistik att vara en tillgång i den nya rollen.

–  Jag har en bakgrund inom journalistik och marknadsföring. Jag har jobbat som journalist och vet att man såg det som ett värde i rekryteringen. Jag känner mig trygg i att jag vet hur arbetet går till på en redaktion, säger hon och fortsätter:

– Jag tror också att det är en fördel att jag har jobbat som projektledare för 100-wattaren. Swedish Content Agencies delar ju ut Guldbladet.

Elisabeth Thörnsten tillträder sin nya tjänst i september. Det första hon ska fokusera på är att inleda ett samtal med medlemsföretagen.

– Jag ska höra vilka frågor de tycker är viktiga att lyfta upp och vad de ser för utvecklingspotential. Det kan mynna ut i ett större och bredare medlemserbjudande. Sedan ska jag titta över hur man jobbar med Guldbladet. Det är etablerad tävling i dag, men kanske finns det ytterliga saker man kan göra kring tävlingen, säger hon.

Vad tar du med dig från din tid på Sveriges Annonsörer?

– Det har varit otroligt roligt med all kontakt med medlemmarna från olika medlemsföretag. Dessutom har Sveriges Annonsörer vuxit som organisation under den tid jag har jobbat här. Sedan kommer jag att känna en viss saknad, speciellt efter mina fantastiska kollegor.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.