Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gants marknadschef om nya jobbet på Filippa K

Publicerad: 13 Februari 2008, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Den 1 april tillträder Gants globala marknadschef Eva Boding som ny marknadsdirektör hos konkurrenten Filippa K. "Jag brinner för varumärket Filippa K", säger Eva Bodin till Dagens Media.se.


- För mig finns det ganska få svenska varumärken som jobbar på en internationell marknad och som jag brinner för. Filippa K är ett av mina absoluta favoritmärken så det var inte ett svårt beslut när frågan kom.

Liksom Gant har Filippa K har en uttalad strategi att växa utomlands.

-Det finns flera likheter mellan företagen. Båda är globala varumärken som riktar sig till en global kund, med samma värderingar oavsett marknad. Utmaningen ligger i att bygga ett internationellt varumärke och öka kännedomen.

I början av 2008 tog schweiziska bolaget Maus Frères över ägandet i familjeföretaget Gant efter ett fientligt bud.

- Det känns lite dumt att sluta nu eftersom jag känner ett ansvar gentemot Gant under en turbulent tid. Men Gant är ett stabilt företag och jag tror inte att ramverket rubbas. Nya ägare kan tillföra ny kraft.

Eva Boding är fortfarande kvar i Gant men en del av hennes uppgifter har tagits över av Sverigechefen Per Sjödell. Ingen efterträdare har utsetts.

- på min inrådan ska tjänsten framöver vara uppdelad i två. En operativ marknadschef som ansvarar för kommunikationen och en direktörsroll som jobbar med varumärkesbyggande, säger Eva Boding.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.