Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gant byter pr-byrå

Publicerad: 3 juni 2009, 11:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Klädkedjan Gant återgår till sin gamla pr-byrå Patriksson Communication. En del av syftet är att hitta en yngre målgrupp.


Gant Sverige lämnar därmed pr-byrån RMPR. Även tidigare har Gant samarbetat med Patriksson Communication och det nya avtalet sträcker sig över fem år.

- Vi har en ambition om att göra en föryngring, men samtidigt behålla dagens målgrupp som är män och kvinnor mellan 30 och 40 år, säger Sverigechefen Tony Wester till Dagensmedia.se.

Och klädkedjan ska satsa betydligt mer än tidigare på pr de kommande åren än vad som gjorts hittills.

- Vi har haft en tradition att gå mycket i print. Nu kommer vi att fokusera betydligt mer på pr, säger Tony Wester.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.