Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gamla stans bryggeri kampanjar för att få tillbaka matgäster

Publicerad: 27 Juni 2000, 08:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

När dokusåpan Baren drog in i Gamla stans bryggeri, drog matgästerna sig ur. Nu startar restaurangen en kampanj för att locka dem tillbaka. "Snart är eländet över" säger annonserna.


MTG-produktionen Baren spelades in på Stenbecksägda restaurangen Gamla Stans

Bryggeri. Med kamerateam på plats och en hyfsad chans att få visa nunan i tv

drog arrangemanget en något yngre och mer utåtriktad publik. Matgästerna,

däremot, minskade under perioden då Baren spelades in. Med kampanjen som

startar på torsdag vill Gamla Stans Bryggeri locka tillbaka de gäster som bytt

restaurang.

- Vi är inte rädda att vi ska tappa den yngre publik som kommit i och med

Baren. Vi vill berätta för dem som kanske har varit rädda att komma under tiden

som Baren spelats in att de nu kan känna sig trygga igen. Det kan vara sådana

som inte vill vara med i tv, till exempel, säger Andreas Winell, restaurangchef

på Gamla Stans Bryggeri.

Kampanjen ska vara ironisk och rolig med annonser som "Vi räknar sekunderna".

Medium är förstås MTG-ägda Metro.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.