Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gadd gör Postens dr-reklam

Publicerad: 14 December 2001, 09:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Posten utökar sina byråsamarbeten med dm-byrån Gadd för att föra ut budskapet om direktreklamens påstådda fördelar till marknaden. Gadd blir ett komplement till Postens huvudbyrå Åkestam Holst.


Direktreklam står för 25 procent av Postens intäkter och brevutdelarföretaget

vill befästa sin position på marknaden som dr-aktör ytterligare. Detta ska

göras med traditionell annonsering men också med det direktreklam självt.

Samarbetet med Gadd startar därför direkt och redan i januari syns det första

exemplet.

- Vi vill på ett pedagogiskt sätt föra ut kunskapen om dr på marknaden. Gadd är

specialister på dr så vem kan passa bättre, säger Karin Andersson, pr-ansvarig,

Posten Direktreklam.

Målgruppen för Postens dr-utskick som gör reklam för Postens dr-möjligheter är

mediebyråer, reklambyråer och stora annonsköpare.

- Det är en hyggligt begränsad målgrupp som man vill vara spjutspets mot. Och

för det behövs en specialist, säger Karin Andersson.

Gadd kompletterar Åkestam Holst i detalplaneringen av Postens

marknadskommunikation för nästa år. Åkestam Holst fortstätter ansvara för alla

medier utöver dr.

Ansvarig för upphandlingen är Agneta Markgren, marknadschef, Posten

Marknadskommunikation. Gadd fick uppdraget efter en pitch.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.