Gå direkt till textinnehållet

Fyra rimliga trender 2019

Emma Blom är vd på Social Industries.

Dagens Medias bloggare Emma Blom om fyra stora trender vi kommer få se nästa år.

Det är mindre än tre veckor kvar till jul, dvs när Sverige ställer sig Stenmarks-still fram till 13-helgen innan vi tar nya tag. Här är 4 stora trender jag tror vi kommer se nästa år. Några välkomnar jag mer än andra.

Branded content

Istället för att EFTER en stor hype i storleksordningen SKAM försöka profitera på både skådespelare, format och målgruppsapproach tror jag vi kommer se några riktiga content-succéer som från början har varumärken som avsändare. Och spelar man sina kort rätt ska det inte utgöra ett hinder för stor succé. Kanske kan lokalt content på Netflix etc vara med och styra så att Nora dricker Brämhults morotsjuice redan från avsnitt ett så att säga. Utan att man redan i samma scen reklamtrasarsönder allihopa. Gud va spännande det ska bli!

Publicerad 2018-12-05 13.29Uppdaterad 2018-12-05 15.09

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: