Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fyra mediebyråer gör upp om Betsafe

Publicerad: 21 Augusti 2008, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Spelbolaget Betsafe, som hittills inte köpt speciellt mycket reklam i Sverige, ska trappa upp marknadsföringen. Nu letar Betsafe mediebyrå. Fyra byråer pitchar.


Betsafe.com är ett spelbolag som erbjuder odds, poker och kasino. Nyligen tog Glifes vd Johan Kinnander plats i styrelsen. Tanken är att göra mer väsen av sig framöver.

Betsafes marknadschef Pia-Karin Åkesson bekräftar att en upphandling pågår.

- Vi har inte köpt så mycket marknadsföring hittills utan jobbat med pr och andra insatser. Men nu ska vi öka våra marknadsföringsinsatser, säger hon.

Betsafe har för närvarande ingen svensk mediebyrå. I Danmark jobbar bolaget med Face Media.

Hur stor marknadsandel siktar ni på?

- Det har vi inte satt på pränt. Men vi ser att vi har en stark bas i Skandinavien, säger Pia-Karin Åkesson.

Betsafe ska i första hand marknadsföra sig på internet.

- Men vi provar även offlinemedier. I Danmark samarbetade vi med Kanal 5 för en tävling där vi skickade ett vinnande par till OS.

Hur mycket pengar ska ni köpa media för?

- Det vill jag inte säga.

Enligt Sifo Reklammätningar spenderade Betsafe 167.000 bruttokronor på media år 2007, exklusive internet.

Fyra byråer är med i pitchen, men Pia-Karin Åkesson vill inte säga vilka. Inom en månad ska pitchen vara klar.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.