Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fyra byråer gör upp om Husqvarnas pr-uppdrag

Publicerad: 14 Maj 2008, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Fyra byråer slåss om Husqvarnas nordiska pr-uppdrag. De inbjudna byråerna är Prime PR, Weber Shandwick, LTS och Sargasso Kommunikation.


Efter att länge varit ett dotterbolag till Electrolux är Husqvarna sedan två år ett eget bolag. Det innebär att egna kärnfunktioner måste byggas upp. Nu är det pr-bitens tur och fyra byråer får den 29 maj briefen om uppdraget.

-Husqvarna har legat efter på pr-biten. Det är dags att ta tag i det nu. Vår förhoppning är att vi ska vara klara innan sommaren för att kunna börja jobba med 2009 års pr-arbete under hösten, säger Margaretha Finnstedt Möller, tillförordnad pr-chef på Husqvarna.

Hon är inhyrd konsult som vanligen arbetar på Sargasso Kommunikation, som också är en av de inbjudna byråerna.

-Vi har valt två mindre byråer som vi ställt mot två större. Både Sargasso och LTS har tidigare jobbat med varumärken inom Husqvarna. Under vårens lansering av Automower Solar Hybrid använde vi Weber Shandwicks Londonkontor och Prime PR är helt enkelt jäkligt duktiga.

Uppdraget gäller hela den nordiska markaden och innefattar både produktlanseringar och varumärkesbyggande pr, framför allt riktad mot konsumenter. Margaretha Finnstedt Möller vill inte uppge hur mycket uppdraget är värt men säger att Husqvarna kommer göra både fler och större pr-aktivitetet framöver.

-Vi behöver kavla upp ärmarna under 2009 helt enkelt.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.