Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

FV och Metro planerar annonssamarbete

Publicerad: 24 maj 2002, 11:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

De Kinneviks-ägda tabloiderna Metro och Finans Vision inleder ett annonssamarbete.


Planerna har funnits en längre tid, men sätt i verket efter att Finans Vision bytt format, och bland annat infört sex-spalt, vilket även Metro har.

Diskussioner om ett annonssamarbete har pågått en längre tid, redan innan Finanstidningen hade ersatts av Finans Vision.

- Diskussionen har pågått sedan slutet på oktober, men än är inget klart. Jag har inte pratat med Metros säljare, säger Fredrik Kronby, försäljningschef på Finans Vision.

Metros vd Anders Kvarby vill ligga lågt.

- Jag har ingen info att ge där. Vi har inget att berätta just nu, säger Anders Kvarby.

Detaljer om hur annonssamarbetet ska se ut, exempelvis vilka gemensamma målgrupper de två tabloiderna har och om säljorganisationerna ska slås samman, har inte gått att få, när detta skrivs.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev