Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fruktbok marknadsförs på frukt

Publicerad: 15 Februari 2008, 12:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Klas Lindstrand och Tomas Lestrup har hittat en ny mediekanal för att marknadsföra sin bok Tutti Frutti. Boken, som handlar om frukt, marknadsförs på frukt.


Frukterna i livsmedelskedjan Sabis fruktdiskar är märkta med etiketter som uppmanar kunderna att köpa boken Tutti Frutti hos Adlibris. Det var Klas Lindstrand, en av författarna till boken, som kom på idén.

- Via min sjuka böjelse att samla på fruktetiketter har jag insett att det är en skön mediakanal. I boken finns ett helt uppslag med fruktetiketter så det här känns som ett självklart sätt att marknadsföra den, säger Klas Lindstrand, som leder Arla Foods inhousebyrå.

Han är förvånad över att inte fler använder fruktetiketter som marknadsföringskanal.

- Jag har aldrig sett att det har gjorts tidigare, vilket är konstigt. Festis skulle kunna lansera en ny smak genom etiketter på den aktuella frukten. Det ska bli intressant att se om någon följer vårt upplägg.

Boken Tutti Frutti släpptes förra året av Schibstedförlagen, men marknadsförs nu alltså på nytt tillsammans. Kampanjen började förra veckan.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.