Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Frostig gerillakampanj

Publicerad: 3 November 2008, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:37

Det Göteborgsbaserade klädföretaget, Lokalpatriot.se, muntrade upp Göteborgarna med gratis fönsterskrapa på första frostdagen.


- Fönsterskrapor är tråkiga. De är förmodligen världens äldsta give away men om man får den när man verkligen behöver den så tror jag att få saker kan vara mer uppskattade, säger Waldemar Hansson, grundare av Lokalpatriot.se.

Texten på skraporna lyder I love GBG, där ordet Love är utbytt mot ett stort rött hjärta. Med mindre text står också Lokalpatriot.ses webbadress.

Waldemar Hansson säger att han väntat i en månad på frosten och hade hoppats att den skulle komma på en vardag.

- Ja det hade varit det optimala, när folk är lite stressad och står hukad över bilen och skrapar rutorna med kreditkortet. Men de vi träffade när vi delade ut skraporna uppskattade dem mycket så det var väl värt insatsen.

Lokalpatriot.ses affärsidé är att trycka ortsnamn på kläder, kepsar och liknande. Företaget har tidigare inte gjort någon marknadsföring utan förlitat sig på att snackat ska sprida sig från mun till mun.

- Det är inte många som vet att vi existerar och den här gerilla-aktivteten hoppas jag kan fungerar som en generator för att snabba på den processen.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.