Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Friggs väljer Family Business

Publicerad: 28 Januari 2009, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Friggs ska skapa en gemensam strategisk plattform för design och kommunikation för alla sina produkter. Till sin hjälp väljer hälsokosttillverkaren Family Business som huvudbyrå.


- Vi har fått det övergripande ansvaret att modernisera Friggs kommunikation. Det är ett gammalt svenskt varumärke som har levt lite i det fördolda med en gammalmodig stämpel över sig. Det ska vi ändra på, säger John Lagerqvist, cd på Family Business.

John Lagerqvist. Friggs har inte haft någon huvudbyrå tidigare utan arbetat med olika reklambyråer för sina produkter, bland annat gjorde Family Business en kommunikationsplattform för Friggs Naturdiet.

- Det har inte varit någon pitch, utan vi har jobbat oss in och fått ökat förtroende. Jag tror att de har valt oss för att vi har ett strategisk angreppssätt och är en byrå som förstår hur man skapar försäljning i butik, säger John Lagerqvist, som också är cd för byråns internationella arbete med Absolut Vodka.

Friggs blir nu en av Family Business tre största kunder. Än så länge är det inte helt klart vilken typ av kommunikation och design som uppdraget ska mynna ut i. Till att börja med får Friggs en webbplats med nytt manér i februari.

Scream är Friggs mediebyrå.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.