Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fridas första paket

Publicerad: 1 December 2008, 10:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:34

Frida Förlag lade nyligen ut försäljningen på New Market Media. Nu har man skapat tre annonspaket för tidningarna Solo, Frida och Veckans Nu.


Paketen riktar sig till annonsörer som vill nå unga tjejer mellan 14 och 25 år. Enligt Frida uppgår räckvidden till 300.000 läsare. De tre nya paketen omfattar samma titlar, men olika annonsformat. Fem helsidor, till exempel, kostar 160.000 kronor brutto.

- Vi vill göra det möjligt för mediaköpare att hitta den här målgruppen, speciellt för företag inom skönhet, mode, resor och undervisning, säger Gustav Thuman, försäljningschef på New Market Media, som säljer annonspaketen.

Frida Förlag har tidigare inte erbjudit paket. Enligt Gustav Thuman har det berott på att man trott att dubbelläsningen varit hög mellan de olika titlarna.

- Men den unika läsningen är väldigt hög, säger han.

Tjejtidningarna pressas av hård konkurrens från varandra och nätet.

- Det finns en konkurrens men tidningar kommer alltid att läsas. Dessutom ska tidningarnas hemsidor få en stark uppryckning. Då kommer nya annonspaket, säger Gustav Thurman.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.