Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Frida Förlag lägger allt sälj på New Market Media

Publicerad: 17 November 2008, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Frida Förlag lägger annonsförsäljningen för sina titlar Solo och Frida på New Market Media.


Förut skötte Hachette/Allers säljet. New Market Media säljer sedan tidigare åt Frida-tidningarna Veckans Nu, Glitter och Glaze. Nu kan man alltså lägga till två titlar i portföljen. New Market Media ansvarar därmed för alla Frida-titlar.

- Vi tror att det här ska bli mycket bättre naturligtvis, säger Ove Jerselius, vd på Frida Förlag.

I augusti gick Fridas shopping- och kändistidning Glaze från varannanveckasutgivning till månadsutgivning, efter bara tre månader på marknaden. Sedan dess har tre nummer givits ut.

- Det ser ganska hyggligt ut. Vi kände att vi behövde mer tid för att få upp en anständig upplaga och vi trodde att Glaze skulle tjäna på att ligga ute lite längre. Det har den också gjort, säger Ove Jerselius.

Fridas tidningar når sammanlagt över 300.000 kvinnor, enligt Orvesto.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.