Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Freeport raggar kunder med röstmeddelanden

Publicerad: 16 April 2002, 08:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Outlet-köpcentret Freeport i Kungsbacka använder kundernas mobiltelefoner i sin senaste direktmarknadsföringskampanj. Via röst- och textmeddelanden nås de 2000 första kunderna som registrerar sig på Freeports sajt.


De registrerade kunderna erbjuds först via röstmeddelandet en möjlighet att delta i en tävling, om butiken besöks under de närmaste två veckorna. Därefter får mottagarna ett textmeddelande med ett av de varumärken som butikerna saluför. Om varumärket är detsamma som är uppsatt på reklamaffischer i området ges mottagaren ännu en möjlighet att delta i en tävling.

- Det är ett väldigt kostnadseffektivt sätt att kommunicera när vi har byggt en databas. Dessutom är vi väldigt intresserade av nya sätt att kommunicera, säger Simon Jobling, marknadsdirektör på Freeport.

Tidigare har Freeport mest använt sig av mer traditionella medier som radio och print.

Kampanjen utformades av London-baserade HH&S. Freeports pr-byrå i Sverige, GCI Göteborg, anpassade kampanjen lokalt. Kampanjen pågår till den 26 april.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.