Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fredrik Ljungberg ifyra roller för Pepsi

Publicerad: 15 April 2008, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Fredrik Ljungberg är Pepsis nya ansikte i Sverige. I en ny kampanj förekommer han i fyra olika roller. Som klubbspelare, kapten i svenska landslaget, modeikon och äventyrare, på kundernas begäran. <b>Se filmen med Fredrik Ljungberg som äventyrare på Dagensmedia.se</b>


I Pepsis kommande fotbollskampanj har konsumenterna fått bestämma hur de vill se stjärnorna. Resultatet blev en kampanj där Thierry Henry dribblar en fotboll mellan taxibilarna i New York, Lionel Messi befinner sig på en fotbollsplanet iklädd rymddräkt och Frank Lampard spelar fotboll i en noodle-bar i Kina. Fredrik Ljungberg, som gör sin första kampanj med nya sponsorn Pepsi, är en äventyrare i Sydamerikas djungler.

- Fredrik Ljungberg är en perfekt talesperson för Pepsi. Han är stjärna i sin sport, men är också en modeikon och en av de svenska idrottare som är mest känd även bland dem som inte är intresserade av sport, säger Jeff Jackett, marknadschef för Pepsi i Sverige.

Pepsi har skrivit ett treårigt sponsringsavtal med Fredrik Ljungberg. Förutom tv-filmen, som än så länge bara kommer att visas i Sverige, ska den aktuella kampanjen bland annat gå utomhus, på webben och i butik. Om två veckor syns Fredrik Ljungberg på Pepsiflaskorna i svenska butiker, i fyra olika varianter.

- Han förekommer på flaskorna som spelare i klubblaget, som Sveriges lagkapten, som modeikon och som äventyrare.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.