Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Från Pernod till Electrolux

Peter Dimulkas är ny global marknadsdirektör på Electrolux Small Appliances. Han kommer närmast från en roll som global marknadschef för Absolut Vodka.

Dante Thomsen


Publicerad: 05 Februari 2013, 11:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:57

Ämnen i artikeln:

ElectroluxPernod Ricard

På Electrolux blir Peter Dimulkas globalt ansvarig för marknadsföring och varumärkesbyggande för bland annat dammsugare och hushållsmaskiner.

– Electrolux har en mycket stark position inom dammsugare i Europa och Nordamerika, som vi kan förnya och stärka ytterligare. I stora delar av Asien och Latinamerika har vi både starka marknadspositioner och stark tillväxt, så där handlar det också om att få rätt långsiktig positionering av det välkända Electrolux-varumärket, säger Peter Dimulkas i ett pressmeddelande.

Peter Dimulkas jobbade tidigare på Pernod Ricard, där han var global varumärkeschef för Absolut Vodka.

Ämnen i artikeln:

ElectroluxPernod Ricard

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.