Från Pernod till Electrolux

Peter Dimulkas är ny global marknadsdirektör på Electrolux Small Appliances. Han kommer närmast från en roll som global marknadschef för Absolut Vodka.

På Electrolux blir Peter Dimulkas globalt ansvarig för marknadsföring och varumärkesbyggande för bland annat dammsugare och hushållsmaskiner.

– Electrolux har en mycket stark position inom dammsugare i Europa och Nordamerika, som vi kan förnya och stärka ytterligare. I stora delar av Asien och Latinamerika har vi både starka marknadspositioner och stark tillväxt, så där handlar det också om att få rätt långsiktig positionering av det välkända Electrolux-varumärket, säger Peter Dimulkas i ett pressmeddelande.

Peter Dimulkas jobbade tidigare på Pernod Ricard, där han var global varumärkeschef för Absolut Vodka.

Dante Thomsen

Publicerad 2013-02-05 11.41Uppdaterad 2015-12-06 13.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: